نشانی ما: تهرانپارس، شهرک امید، بلوار مطهری، کباب ناب گلپایگانی پلاک_100

تاریخچه کباب گلپایگان

کباب یک غذای اصیل ایرانی است و امتیاز بهترین طبخ کباب در دست همشهریان گلپایگانی است، کباب کوبیده گلپایگان از دیرباز معروف بوده و بعضی از مغازه‌ها از این نام در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران هم استفاده می‌کنند تا مشتری بیشتری جلب کنند.

اما باید گفت طعم، مزه و بوی کباب در شهر گلپایگان با کبابی که به نام ‌کباب گلپایگانی در شهرهای دیگر خورده‌ایم، از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

کیفیت کباب گلپایگان به اقلیم و آب و هوای خاص گلپایگان و گوشت دام پرورش یافته در این شهر برمی‌گردد.

با آغاز نوروز و فرا رسیدن فصل بهار که فصل گردش در طبیعت زیبای گلپایگان است، کبابی‌های گلپایگان میزبان گردشگرانی هستند که شاید از گلپایگان تنها نام کباب و لبنیات آن را شنیده باشند.

مسئول اتحادیه صنف کبابی‌ها و چلوکبابی‌های گلپایگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گلپایگان در این باره اظهار کرد: از سن ۱۵ سالگی نزد پدر خود مشغول به این حرفه شدم و در حال حاضر دارای سه شعبه کباب در گلپایگان هستیم.

وی گفت با اینکه برای پخت کباب به گوشت تازه بره، مقداری پیاز چرخ کرده و نمک نیاز داریم،کیفیت و تازه بودن گوشت نیز هم تاثیر زیادی در طعم و عطر کباب دارد.

وی افزود: روزانه به طور میانگین ۱۵۰ تا۳۰۰ خوراک می‌پزم و بهترین نان برای زیر کباب نان سنگک تازه است.

مسئول اتحادیه صنف کبابی‌ها و چلوکبابی‌های گلپایگان با بیان اینکه طعم کباب با دستگاه‌هایی که گوشت‌ سیخ می‌کنند با طعم کباب‌هایی که با دست درست می‌شود متفاوت است، تاکید کرد: کباب‌هایی که به طریقه سنتی طبخ می‌شود مسلماً از کیفیت بالاتری برخوردار است.

وی راز خوش طعم بودن کباب‌های گلپایگان را اینگونه بیان کرد: برای پخت کباب کوبیده ابتدا گوشت تازه را چرخ کرده و مقداری معینی پیاز نیز چرخ می‌کنیم و آب اضافه پیاز را جدا می‌کنیم و به گوشت اضافه کرده و سپس مقداری نمک افزوده و آن را به خوبی ورز می‌دهیم و زمانی‌ که گوشت حالت چسبندگی پیدا کرد آن را به سیخ می‌کشیم.

بیشینه کباب گلپایگان

کباب گلپایگان، قدمت تقریبا بیش از دو قرن دارد؛ اهمیت و علتی که کباب گلپایگان خوش مزه است و  مورد استقبال قرار گرفته بحث اب و هوا و آن محیطی که گوشت در آن پرورش یافته است.

محیطی که علف در آن رشد پیدا کرده و آب و هوایی که دام در آن پرورش یافته می شود تاثیر بسیار زیادی در تولید گوشت تازه دارد؛ همچنین مهارت طبخ خیلی اهمیت دارد و اینکه غیر گوشت و پیاز و نمک هیچ ماده افزودنی دیگری به کباب گلپایگان اضافه نمی شود، در صورتی که اکثر غذاها باید چیزی به آن اضافه شود تا خوشمزه شود اما کباب گلپایگان قاعدتا چیزی نباید به آن اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *